O tom, že firmy chtějí pokud možno vydělat co nejvíce peněz, není pochyb. Je to koneckonců hlavním důvodem jejich existence. Pokud by se od tohoto cíle některá odchýlila a začala se soustředit například na kvalitní a levné produkty, pak je pravděpodobné, že se v dnešním tvrdém konkurenčním prostředí dlouho neudrží. Základem pak je přilákat zákazníky, k čemuž se používá hned několik nejrůznějších metod. Jednou z těch méně známých, avšak přesto často používaných, jsou i firemní dárky https://www.promodarky.cz/kategorie/reklamni-predmety/. Jedná se obvykle o drobné předměty, které zákazníci dostávají zadarmo. Dávají se například při koupi nějakého dražšího výrobku, uzavření smlouvy, nebo i jen za navštívení stánku na promoční akci. Zde je ale potřeba se ptát, zda skutečně fungují.
Abychom to zjistili, musíme se podívat, co je hlavním cílem této marketingové strategie. Pokud jej dáváme za nákup, pak to není přilákání nových zákazníků. Jde tu o udržení těch stávajících – a je potřeba říci, že to funguje. Lidé mají totiž rádi věci zadarmo, byť to ani tak zdarma není, a výrobní náklady na onen předmět jsou v podstatě součástí ceny, kterou klient zaplatil za nakoupený výrobek.
I tak to však v něm vyvolá dojem, že se o něj daná firma stará a zajímá, a že v podstatě nakoupit výhodně, když k tomu dostal i něco navíc. To jej následně motivuje k tomu, aby přišel znovu. Pokud jde o dárky dávané na promočních akcích, pak zde skutečně jde o přilákání nových zákazníků. Jde o to, aby se název firmy zapsal do naší mysli. Navíc se nám bude připomínat pokaždé, když daný předmět použijeme. Pak bude mnohem větší pravděpodobnost, že si zde později skutečně něco koupíme. Samozřejmě musí jít o vhodné předměty, které musí splňovat několik požadavků – musí být takové, které bude člověk často používat, mít nízké výrobní náklady a musí na něm být i dobře viditelné jméno a logo firmy. Pak svůj úkol rozhodně splní.